TWITTER FÖR FOLKET

Mycket aktiviteter på jobbet och utanför, gör att min internetaktivitet inte är av det storslagna slaget. Min blogg t.o.m vanskött.

Kan dock konstatera att mina vänner, som har kommunikativa jobb och som ägnar dagarna åt mycket internet och mobil (med internet) håller sig och mig och alla som vill uppdaterade.

Jag blir imponerad. Samtidigt bekymrad:

Känner att den digitala klyftan inom Sverige växer med rasande fart och  med detta den demokratiska klyftan (om man med demokrati avser att få möjlighet att uttrycka sig offentligt). Twitter är ju ett fenomen som just nu är väldigt
uppblåst. Men vilka twittrar?

Inte är det Lena inom hemtjänsten, Uffe på varvet, Stig i förskoleköket eller Åsa på labbet...

Kommentarer
Postat av: Mams

Håller verkligen med dig! Det finns ju offentliga utredningar om bl.a. demokrati som pekar på detta, men man undrar ju till vilken nytta. Att få reda på saker och föra fram vad man tycker är ju grundläggande.

2009-05-16 @ 18:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0