PÅ ÅTERSEENDE

Har precis skapat en grupp på facebook i syfte att försöka samla ihop den klass jag tog studenten med. Vi är nämligen några som har börjat prata om att nästa år försöka ordna en oj-har-det-gått-tjugo-år-(det-kan-man-inte-tro)-träff. Så nu har jag, med min namndyslexi, försökt att komma ihåg namnen på mina nästan trettio f.d. klasskamrater. Om jag inte minns fel var det otroligt många med son-namn i min klass.

Att hitta gamla bekanta på facebook går mycket lättare om de bekanta har mindre vanliga namn. Det underlättar också om man har lagt ut en profilbild och om denna profilbild någorlunda överensstämmer med originalet - helst som det såg ut i 1990. Jag kommer nämligen på mig själv att leta efter profilbilder på 19-åringar; Det är ju så bilden i min hjärna ser ut på mina humana kamrater, som tillsammans med mig skrev "Carpe diem" och målade blommor på skolans dörrar med grisskär sprejfärg (förfasa icke: Skolan skulle ändå rustas upp, dessutom blev entrén mycket mer inbjudande)...



PS. Ja, jag vet att det finns firmor som både har koll på de flesta och dessutom ordnar själva återträffen. Men det är ju inte lika mycket sport och skulle framför allt förstöra denna möjlighet att utforska e-världens kontaktmöjligheter. DS

Kommentarer
Postat av: Mams

Skriv ett e-brev till skolan och be om klasslistan som kanske har personnummer. Sedan kan du e-skriva till skattemyndigheten och få adresser, kanske. Man kan ju få ut mer än man tror på gott och ont. Lycka till!

2009-03-08 @ 20:19:42
Postat av: Linda

Tack! Det har sina fördelar att bo ensam i en stor lägenhet - man har mycket plats och kan bestämma alldeles själv vad man vill göra med den! ;)

2009-03-09 @ 10:01:16
URL: http://trillivippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0