FÖREGÅNGARE

jAg och min kompis P var före vår tid:

När vi var tonåringar på 80-talet och skulle ses på stan, då bestämde vi tid. Iaf på ett ungefär. Vad vi däremot (för det mesta) glömde att bestämma var var.

Idag är ett sådant här beteende helt tidsenligt. Det är bara att ta upp sin mobil, vid den ungefärligt bestämda tidpunkten, och prat-GPS:a sig fram till varandra.

Idag är det en vanlig syn att se en mobilerande person helt plötsligt börja vinka glatt åt en dito person;
"Nu ser jag dig (vink, vink)"
"Och jag ser dig (vink, vink)"
Även om var inte är bestämt, hittar vänner varandra snabbt.

När jag och min kompis P var före vår tid tog det ofta en väldigt lång stund, efter den ungefärliga bestämda tiden, innan vi faktiskt möttes. Men ni kan ge er på att vi vinkade väldigt glatt när vi fick sikte på varandra!


Kommentarer
Postat av: KarinC

Ja, det är lätt att glömma hur och att världen funkade utan mobiltelefoner... :P

2009-04-01 @ 16:51:58
URL: http://karinclaeson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0