UTSÅLD

Tänkte att det skulle vara trevligt med något litet till hemmet. Började mitt sökande med att knappra in adressen till en av mina favorit e-butiker, Inreda.com. Den hade gått i konkurs. Trist. Ännu tristare att detta tydligen också betydde en kunkurs av skyddet av kundernas intigritet:

"Jag bestämmer dessvärre inte längre över företaget utan är endast behjälplig till konkursförvaltaren och utför det som behövs. I en konkurs går allt av värde till budgivning eller försäljning. Jag har själv fått buda och köpa tillbaka en hel del saker som jag behöver för att starta upp igen. Kunddatabasen ingick i konkursboet och har varit ute på budgivning. I slutet av förra veckan blev den såld till någon annan. Detta har alltså varit helt utanför min kontroll och ingenting jag kunnat styra över. Under helgen har du som varit kund de senaste tre åren fått ett utskick från en annan webbshop med hänvisningar till oss. Jag har full förståelse om ni blev förvånade, men nu vet ni varför."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0