DUBBELMORAL

Sedan höstterminen 2007 har lärare laglig rätt att beslagta mobiler "och andra föremål som stör undervisningen";

- Många elever som har det svårt i skolan behöver mer lugn och ro i studierna. Då är det inte rimligt att andra elever sitter och pratar i mobiltelefoner eller använder andra störande föremål, lär skolminister Jan Björklund(fp) ha sagt.

Samtidigt verkar det så att i takt med att ordningskraven ställs allt hårdare på elever vad gäller e-användande, blir landets politiker allt flitigare inom detta gebit. För varje politiskt möte jag är på ökar antalet SMS:ande, bloggande och Facebookande människor runt mig i mötesrummet.

När jag (idag också) läser inlägg skrivna, under mötestid, av Björklunds allianskollegor kan jag inte låta bli att undra om han inte tänkt på att det finns politiker som behöver mer lugn och ro (och respekt) på mötena. Att det då inte är rimligt att andra politiker sitter och pratar i mobiltelefoner eller använder andra störande föremål...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0