TID?

Har haft ledigt och semester. Från julafton till idag faktiskt. Men vad den tiden tagit vägen vet jag inte.

Skyller på att barnen också var lediga. Och att jag hade extra barn. Fullt ös har det varit. Matlagning, städning och tjatning i en evigt cirkulerande röra. Nästan som att jag tyckte att det var semester att vara tillbaka på jobbet idag.

Och visst är det konstigt att jag när jag inte har semester hinner blogga. Något som jag inte haft så mycket tid till alls under ledigheten. Skyller på att barnen haft datorn mest hela tiden. Alla idrottsturneringar med tillhörande matsäcksgörande. Och att det är svårt att formulera tankar, när de hela tiden defragmenteras av barn i nöd (särskilt infaller nöden när mamma vill ha EN LITEN minut vid datorn).

Kan inte låta bli att imponeras av de kvinnor som lyckas bolla familjeliv (inklusive alla aktiviteter som hör till) samtidigt som de bedriver framgångsrika bloggar. Och som grädde på moset (grönfärgen på min avund) lyckas ha perfekt inrett , välordnat och städat hemma; I alla fall ser det ut så på de vackra bilderna de lägger ut på sina bloggar. Fast kanske de gjort så att de knäppt en sju helsikes massa bilder den enda dagen på året deras hem inte ser ut som ett toti kaos?! Bilder som de sedan portionerat ut under resten av året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0