DOMINOEFFEKT

Dags att byta lösenord - igen.

Försöker köra ett logiskt system, som jag systematiskt avverkar. Allt för att kunna komma ihåg mina lösenord utan att behöva ha med mig en kalander eller mobil där jag skrivit in dem.

Mina lösenord såg den uppmärksamme att jag skrev;
Jag är inte ensam om att ha mina lösenord i plural. Det är tidskrävande. I alla fall när man för minnets skull helst bör ändra alla när ett måste ändras. "En för alla - alla för en", som musketörerna hade sagt.

Man kan ju naturligtvis låta bli att ta sig tiden att ändra alla lösenord. Men då blir det skevhet i systemet och det är något som tar tid att räta ut. Framförallt kräver det en ännu tjockare (alltid närvarande) kalender.

På min önskelista står en e-tjänst som automatiskt ändrar alla lösenord när den första dominobrickan faller!

Kommentarer
Postat av: Mams

Visst är det knepigt med lösenord och koder! Försöker ha samma på det som inte är så viktigt och olika på tunga specialare. Pust! Lyckligtvis finns det ju en länk till "har glömt lösenordet".

2009-08-29 @ 12:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0