STÖRSTA MÖJLIGA TYSTNAD

Så här skrivandes mitt i natten kom jag att undra, om man verkligen kunde sitta så här skrivandes mitt i natten förr; När gåspennorna fanns var det nog möjligt i alla fall så länge ljuset varade (är det därifrån ljushuvud kommer?). Förresten bodde man nog inte så mycket i lägenheter då. Men det gjorde man mer och mer på 1900-talet, när skrivmaskinerna kom mer och mer. Och då var de inte elektriska, men väldigt högljutt smattrande. Och det var dom jag undrade om man kunda sitta så här skrivandes med mitt i natten...

Kommentarer
Postat av: Mams

Jomenvisst satt man i talgdankens eller vaxljusets sken nattetid och raspade ner sin text med gåspennan. Det ville väl till att men inte fick rysningar av raspet. En del skrivmaskiner var faktiskt lite dämpade, särskilt de som man skulle använda hemma. Klicket från datorernas tangentbord hörs ju också, men bara lite förstås! När sover Du ?????

2008-09-25 @ 10:30:54
Postat av: jAg

När jag transporteras.

2008-09-25 @ 20:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0