EN BLÖDIG MAMMAS BÖN

Så var det dags igen för det årliga skolfotograferandet. Nytt för i år var att man kunde beställa hem för påseende via en kod på internet. En papperslapp mindre att hålla reda på. Men inte blir det färre fotografier i påseende påsen för det.

Ja, jag vet att man bara behöver behålla de foton man vill. Men jag har ju så svårt att kasta bilder på mina barn. Man vet ju inte var de hamnar sedan. Och även om fotografierna strimlas känner jag mig inte bekväm med det heller - känns lite som om det är mina barn in persona som hamnar på sophögen.

Så var det dags igen att fylla på förrådet med en massa kort på sina fina ungar. Och att tömma plånboken. Och se till att skolfotofirmorna tjänar fina slantar på sina (psykiskt) tvingande paketerbjudanden. Så nu kommer en bön från en blödig mamma:

Snälla skolfotofirmor, när ni nu har upptäkt finnessen med e-tjänster:
Upptäck dem lite till!
Ge mig en idiotsäker kod så jag kan komma till er sida på internet och titta på hur fotot (lägg märke till singularet) på mina barn ser ut. Och låt mig sedan (via en ytterligare e-tjänst ) i lugn och ro beställa just precis så många kort jag själv (inte ni) känner att jag behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0