FINANSKRIS

Fredag. Skulle passa på att handla ett lass.

Innan jag går ur bilen kollar jag att jag verkligen har plånboken med mig. Det har jag. MEN: Mitt Visakort ligger inlåst i mitt skåp på jobbet, som är låst, larmat och öde hela helgen. I fickan är en tjuga, en femkrona och tre enkronor det enda jag har i "fria" pengar. Resten är låst i Visakortet. Jag får åka hem utan att handla. När jag gruvat mig (läs: svurit) en (lång) stund över att jag låst in mitt Visakort på jobbet och därmed låst mina ekonomiska möjligheter (och skapat mig en egen finanskris), är jag iallafall glad att jag kom ihåg att kolla plånbokens-status INNAN jag lassade en kundvagnfull med varor och allt var inräknat i kassan och en stor kö stod stampandes efter mig. Och att iallafall mannen brukar omge sig med fria pengar.

Börjar dock misstänka att jag har anamat vissa e-tjänster för mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0