FRAMTIDSVISIONER

"Undrar hur långt tekniken har gått om femtio år", funderade tonåringen. "Jag vet vad jag skulle vilja uppfinna..", funderade han vidare. Den ömma modern såg framför sig en teknisk uppfinning, som kanske inte skapade världsfred, men åtminstone rent vatten till alla (som iof skulle vara en uppfinning som skulle förhindra vissa kommande konflikter). Då: PANG, sprack den storslagna bubblan: "...jag skulle uppfinna en apparat som tog ut den rena disken ur diskmaskinen och satte in den skitiga!".

Fast efter att ha röjt efter en vattenläcka (golvet ska bort i hallen där alla skor finns och arbetshallen där alla papper finns), kan jag också drista mig till framtidsvisioner som inte ligger på nivå till en Nobelpriskanditatur: Jag skulle vilja ha en elektronisk apparat (typ den handscanner som man använder vid självscanning). Genom att plippa med denna apparat på alla inkommande papper, så skulle den tala om pappret är viktigt eller om det kommer vara ok att slänga det genast eller om två veckor. Så slipper man alla om-uti-fall-att-högar, som ska gås igenom och röjas på en gång.

Men eftersom rent vatten till alla skulle vara den främsta hälsobringarna (och en av de främsta fredsbringarna), så kan min önskan stå till baka för den goda sakens skull...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0