KVINNAN SOM TALADE MED DATORER

Nu gör jag det igen:

Försöker tala om för min dator att den beter sig dumt när den inte fattar att jag vill skriva ödsla och inte ödla som jag tydligen gjorde. Min dator får även höra min stämma när jag irreterat påpekar att den inte behöver tala om för mig att "meningen tycks sakna verb" - för det är liksom meningen. 

Men datorn lyssnar inte. Den fortsätter att skriva sådant som jag inte menar och påpeka saker som jag menar.

Fast det är nog tur att den inte skriver allt jag säger:

image21


Kommentarer
Postat av: Karin

Det är därför det är skönt att slippa Word.. =)

2008-05-15 @ 15:38:55
URL: http://karinclaeson.blogg.se
Postat av: jAg

Och det är därför jag saknar min macSE och min iMac...

2008-05-15 @ 15:59:12
Postat av: Mamma

Koppla ur den automatiska stavnings-etc-kontrollen och kör kontrollen manuellt genom att trycka på stavningskontrollknappen. Obs att den inte heller är att lita på. Då kan du ju i alla fall lägga till alla de ord programmet inte fattar. Vilken god gärning, eller hur? Själv har jag bara lagt in några säkra automatiska ändringar på ord jag brukar skriva fel på: jursit t.ex.

2008-05-17 @ 19:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0