VAD ÄR DET FÖR FEL?



Detta rop kommer från en väldigt förbannad jAg!

Som det brukas skulle kommunens årliga budgetmöte äga rum sista onsdagen och torsdagen i november. På grund av vissa politiska allianser blev detta datum uppskjutet till att äga rum en månad senare.

Hade sedan länge satt upp en förmiddag i december som tjänstledig för politiska uppdrag. Skulle ha nämndmöte då. Så blev budgeten flyttat dit. Och helt plötsligt skulle jag inte ha nämnd då. Senast i tisdag förra veckan fick jag mejl från sekreteraren i nämnden att mötet var flyttat för att budgeten var planerat till onsdagen...  

Så här tisdag kväll och ska skriva budgetinlägg, går jag in (på kommunens hemsida) för att kolla om budgetmötet skulle äga rum där jag blivit sagd. Då ser jag på att budgeten bara är på torsdag!!!

Åter igen har man ändrat sig (och räknat med att alla har en lika flexibel tillvaro). Tydligen har vanliga brev skickats ut om detta - men inte till mig. Jag (som dagligen kollar min e-post låda) fick nu informationen alldeles för sent för att ändra ledighet. Därav en väldigt förbannat ropandes jAg:

VAD ÄR DET FÖR FEL I ATT INFORMERA MED ELEKTRONISK POST (också)?

Kommentarer
Postat av: Mams

Är minst lika upprörd! Hur i all världen ska våra folkvalda kunna företräda oss om de hanteras på detta sätt? Inkompetent och nonchalant! Jag saknar ord (fast jag tänker en massa fula ....)

2008-12-17 @ 15:02:18
Postat av: Karin

Nu blev jag nyfiken på vad du köpt.... ;)

2008-12-17 @ 21:20:27
URL: http://karinclaeson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0