INGEN REKLAM TACK!

Så kommer man hem. Hallen som var (hyfsat) städad är av någon underlig anledning full av papper. Papper vid namn reklamblad. Och där gömt längst in i högen en räkning (erfarenheten har lärt mig att gräva djupt). Har haft en skylt på brevlådan för att slippa att drunkna i reklamblad, som ändå hamnar rakt i pappersinsamlingen. Men efter flytten (för typ fem år sedan) har ingen kommit upp på den nya lägenhetsdörren. Tänkte att bostadsbolaget kanske skulle sätta våra efternamn i rätt ordning först (både mannen och jag har dubbelnamn), men eftersom de ännu inte fixat till det och posten ändå (för det mesta) kommer rätt får vi väl vara omvända på dörren. Och det börjar sannerligen bli dags för en ny skylt för att undanbedja sig reklam på ytterdörren. Allt för många trän har offrat livet för min slöhet.

För att få lite inspiration (lite unik vill man ju vara) googlade jag "Ingen reklam tack" och fick bla. upp nedanstående skyltanden av Skylten:

Traditionalisten kan hämta inspiration HÄR, medan humoristen  HÄR. Samtliga bedes att inte skriva ut mer än ett exemplar av skylt (tänk på miljön).

Under tiden ska jag fundera på hur jag ska kunna fästa en "Ingen reklam tack"-skylt på mina e-postlådor...

Kommentarer
Postat av: Karin

Ett tips: Det finns underbara exempel på fyndiga ej-reklam-tack-skyltar i boken du fick av tomten. ;)

2008-12-30 @ 00:28:53
URL: http://karinclaeson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0