FLER SKÄL

Har nu kommit på ytterligare ett skäl för att e-handla julklappar (förutom att kanske, kanske minimera risken för allehanda smittor):

Igår gåendes på väg från jobbet kom jag på att jag nog skulle komplettera matförrådet lite (har en tonåring hemma som går under namnet "Stora Glufsen"). När jag går där med varukorgen och en kasse med diverse, kommer jag på att jag nog ska ta och köpa en sista julklapp också.

Där högst upp på en hylla finns ett set med en tillbringare och sex dricksglas. Setet var av glas. Ett objekt att ta en närmare titt på, tänkte jag, och sträckte mig efter asken setet låg i: Utan att ställa ner vare sig varukorgen eller kassen med diverse. Detta insåg jag försent inte var smart ett dugg. Frigoliten som setet låg i såg stabil ut. Men oj, vad skenet kan bedra! Ritch var frigoliten sönder. Krasch låg två föredetta glas på golvet...
 
Skamset gick jag fram till expediten. Folket i kön log medlidande och jag köpte setet ändå. Ett set med en tillbringare och fyra dricksglas. Det var då jag tänkte att om jag e-handlat skulle nog inte ett glas (eller två) gått sönder. För jag vill ju tro att företagen och posten är mindre klantiga än jag....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0