BARA ATT TUTA OCH KÖRA

Så var det dags att bli tio år äldre på ett klick. Med andra ord var det dags att förnya körkortet.

Eftersom jag finns i Vägverkets datasystem, fick jag i god tid tillskickat mig ett körkortsunderlag. Nu återstod bara det svåra: Att få till ett foto som man stod ut att visa upp i tio års tid. När jag slutligen tvingades iväg till fotografen gick detta projekt (av karaktären dagens i-landsproblem) mindre bra: Den ene släktingen skrattade rakt ut, en bekant tyckte synd om mig och den andra släktingen gav mig pengar för att jag skulle ta ett nytt...

Suck!

Då gick jag till Vägverkets kontor. Där, hade jag nu fått reda på, att det fanns en fotoautomat för mitt projekts ändamål. Och vad skönt det var att sitta gömd i en hytt, så ingen kunde se ens åmande för att åstadkomma något icke-komiskt att visa fram. Man fick dessutom tre bilder på sig och kunde se den föregående innan nästa togs (så man kunde åma sig lite till). Slutligen var uppdraget att välja den som mest såg ut som mallen för hur ett körkortskort ska se ut - jag valde efter estetik.

Bilden skickades sedan elektroniskt till Vägverkets datasystem, så också min elektroniska underskrift. Och eftersom jag redan hade betalat in min körkortsavgift (via e-banken) började körkortet att tillverkas följande dag. Så snart är det bara att tuta och köra med det nya färska körkortet (och vara tacksam för att jag faktiskt fått leva tio år till).

Kommentarer
Postat av: Karin

Fantastiskt! Jag blev lite chockad själv när jag insåg att jag måste byta mitt om två år..! Jag har redan haft det i åtta år alltså!



Och ja, självklart får du komma hit! Vill du sova över då också? OM jag får jobbet kanske jag kommer jobba på torsdagskvällen (vi får väl hoppas det i a f), men du har ju alltid Roar och katterna! :)

2008-08-20 @ 21:40:37
URL: http://karinclaeson.blogg.se/
Postat av: Karin

Ok, visst, jag ska fixa den där cheesecaken oxå. :P

2008-08-20 @ 22:37:55
URL: http://karinclaeson.blogg.se/
Postat av: Mams

Det har ju fördelar med kort som man tycker är misslyckade, som sagt; då kan ju folk säga att man ju ser mycket, mycket bättre ut i den s.k. verkligheten !!!! Skönt att allt verkar ordna sig!

2008-08-21 @ 14:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0