KLYFTIGT SJ ?!

Åkte med SJ härom dan. På resan hade jag släpat med en lånad bärbar. Hade ju hört att det erbjöds trådlöst. Och plugga, istället för att räkna kor, tyckte jag var ett effektivt initiativ.

MEN trådlöst Internet ingår bara för de som åker första klass. Andra klassens resenärer,som jag, är dömda att betala 49 spänn i halvtimmen. Det blev inget surfande för mig.

Medan jag satt där, kände mig ineffektiv och räknade en och annan ko, kunde jag inte låta bli att tänka på de Digitala klyftorna. Dvs. den skillnad som uppstår mellan de som har tillgång till Internet och/eller kunskap om hur det kan användas, och de som inte har tillgång och/eller kunskap.

Kunde krast konstatera att SJ verkligen inte arbetar för att minska de digitala klyftorna...

Kommentarer
Postat av: Mams

Hmmm, jag tycker att du ska skriva till SJ om det här. Undrar vad de skulle svara. Spännande fortsättning följer?

2008-04-18 @ 18:50:18
Postat av: jAg

SJ har nu fått ett mejl om deras medverkan till digitala klyftor - publicerar om jag får ngn respons.

Dessutom kom jag hem 1 1/2 försenad - så de ska få en resegaranti-blankett av mig också.

2008-04-19 @ 00:23:20
Postat av: Mams

Man kan faktiskt ringa till kundtjänst och fixa pengar tillbaka efter ett telefonsamtal till 0771-75 75 99. Det har jag lyckats med.

2008-04-19 @ 16:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0