JAGAD 2.0


Det började med att denna kurs startade. En kurs som tar sitt avstamp i webb 2.0, alltså den utveckling av Internets möjligheter som har gjort att vi har gått från att vara besökare till användare.

Sakta började de smyga sig på mig. Alla dessa 2.0:or. På planet fanns begreppet med i en reklamannons, för något helt annat än webbutvecklingen. Vid frukosten skymtar jag en artikel om Folkhemmet 2.0. Och plötsligt lägger jag märke till att smygandet har ersatts av en springande hord av 2.0:or: Jag förföljs av uttryck som Bibliotek 2.0 . Och av ett inlägg i den kulturpolitiska debatten med titeln Kultur 2.0 och av en filosofisk bok med namnet Tro och vetande 2.0....

Med andra ord: Jag är jagad! Jagad 2.0.

image18

Kommentarer
Postat av: Karin

vad jobbigt 2.0! Jag var förresten och såg en föreställning ikväll regisserad av Pontus Stenshäll 2.0. I Gubbängen 2.0. Teater Moment 2.0. Hans bror Joakim 2.0. var tyvärr inte där. Natti natti 2.0!

2008-04-27 @ 00:12:34
URL: http://karinclaeson.blogg.se
Postat av: jAg

Men Pontus var kanske där? Så att du fick prata med iaf 1.0 trevlig bror av de 2.0 trevliga bröderna S. ?

2008-04-27 @ 00:23:35
Postat av: Karin

Ja, han var där och tog emot applåder, men jag känner ju inte honom, bara Jocke.

2008-04-27 @ 09:53:55
URL: http://karinclaeson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0