AGNE

Träffade en gammal vän (OBS! Absolut inte gammal som har med ålder att göra, utan gammal som känt väldigt länge). Under en städning av gamla papper hade hon hittat ett brev (sådant som hade frimärke och tog två dagar innan det kom fram). Brevet hade jag skrivit och det handlade om Agne.

Agne var, tyckte jag då, alldeles makalös. Framförallt var jag fasinerad över allt han kunde. Och av hur mycket jag kunde göra med honom...

Agne var min alldeles egen första elektriska skrivmaskin (han liknade faktiskt den som syns i rubriken). Och, som sagt, inte vilken elektrisk skrivmaskin som helst. Agne hade, till skillnad från den manuella skrivmaskin jag var uppvuxen med, en massa funktioner:
Han kunde skriva i höger marginal.
Och centrerat.
Men allra helst höll han sig,liksom jAg, till vänster.
Det gick att radera det han skrivit också - men det var svårt att bevisa.

Efter många skrivna pappersark (som kom direkt ut ur honom utan genvägen genom en massa trassliga kablar till en skrivare) sålde jag Agne. Han ersattes av söta fröken MacSE (finns i mitten högst upp).


Kommentarer
Postat av: Karin

=) Gulligt!

2008-04-29 @ 09:08:22
URL: http://karinclaeson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0